< Bekijk meer stories
“Een nieuwe baan waarvan je niet wist dat je ‘m zocht.”

Gemeente Waalwijk

Overheid
Concept
Branding

Doen wat je wilt doen, dat verdien jij

Samen met Gemeente Waalwijk zijn we aan de slag gegaan met hun employer brand. Met als vliegende start een op maat gemaakte clsr sessie om achter de kern te komen van deze werkgever. Want hoe is het om te werken bij gemeente? Door middel van creatieve vraagstelling, doorvragen en vooral luisteren tussen de regels door kwamen we met tassen vol input terug bij de tekentafel. Na de sessie overviel ons vooral één specifiek gevoel: het ervaren van serendipiteit. Oftewel, iets vinden waarvan je eigenlijk niet wist dat je het zocht. Want ondanks het imago van werken als ambtenaar, spatte het enthousiasme van de medewerkers van Gemeente Waalwijk. Daarmee hadden ze ons in ieder geval aangestoken, maar hoe kunnen we potentiële werkzoekenden bewust maken van dit enthousiasme?

Van serendipiteit naar bewustwording

Die serendipiteit gebruikten we als haakje voor het werkgeversverhaal. Het letterlijke tikje op de schouders als iemand de verkeerde kant op kijkt. “Hé jij, draai eens om. Sta eens stil.” Daarnaast bleek de kern van werken bij de gemeente dat je écht kan doen wat jij leuk vindt, en daar hoeft geen specifieke functie aan te hangen. Zo ontstond de belofte ‘Doen wat je wilt doen, want dat verdien jij.’

Onbevangen kindertijd als metafoor

Ondersteund met een sprekend conceptbeeld waar we de onbevangenheid van kinderen vastlegden. De beelden brengen je letterlijk even terug naar je kindertijd: voor iedere individu roept dit een eigen herinnering en gevoel op. En tegelijkertijd is het een spiegel voor (toekomstige) werknemers, want doen wat je het liefst doet maakt je blij. En bij de Gemeente Waalwijk maken ze daar werk van.

Bekijk het persbericht

“Deze samenwerking kwam écht dichtbij."

Bedrijven helpen met employer branding blijft een van de leukste dingen om te doen. Zeker als het écht dichtbij komt. Toen Gemeente Waalwijk ons benaderde om hun werkgevermerk op de kaart te zetten, was ik direct enthousiast. Ik woon immers al een aantal jaren in deze gemeente. Toen na een aantal sessies het werkgeversverhaal op papier stond en we het presenteerden, vroeg de gemeente of we het ook konden inspreken. In de vorm van audio kwam het verhaal nog beter tot zijn recht.

- Joni

Bekijk meer stories