< Bekijk meer stories
“Een emotionele verbinding met een kledingbank.”

Kleding en speelgoedbank Den Bosch

Non-profit
Campagne
Design

Kleding- en speelgoedbank Den Bosch is een vrijwilligersinitiatief dat zich sinds 2013 inzet voor iedereen die het (even) niet breed heeft. De organisatie is compleet afhankelijk van donateurs en vrijwilligers. Mensen binden aan dit merk is daarom heel belangrijk.

Omdat we bij clsr geloven in maatschappelijke impact, gingen we samen met de kledingbank op zoek naar een manier hoe we met communicatie van hun huidige volgers, superfans konden maken. En donateurs dus niet alleen een praktische oplossing bieden, zoals kleding doneren, ook een emotionele verbinding laten ervaren met Kleding- en speelgoedbank Den Bosch?

Wederkerigheid en gedeelde waarden

Een aantal zaken zijn belangrijk om rekening mee te houden bij het verleiden van fans. Om van een volger een fan te maken, moet er een situatievan wederkerigheid zijn. Een fan doet iets – in dit geval doneren – en Kleding-en speelgoedbank Den Bosch doet iets terug. Dit kan iets van praktische waardezijn, maar ook van emotionele waarde. Op deze manier bouw je een langdurige relatie met je doelgroep(en) op.

Daarnaast is het vormen van een eenheid ontzettend belangrijk. Bind fans aan je door overeenkomsten te laten zien. Kleding- en speelgoedbank Den Bosch is ontzettend sympathiek, sociaal en gastvrij. Gebruik deze waarden om mensen aan je te binden die ook deze waarden dragen. Zo maak je een verbinding.

Hartelijk bedankje

Met deze unieke inzichten gingen we aan de slag met een aanscherping op de huidige look & feel van het merk. Zo schreven we een eigen tone of voice en maakten we een sprekende key visual met de menselijke boodschap ‘Jij bent meer dan donateur’, die door te vertalen is op diverse middelen. Ook lieten we zien welke strategie Kleding-en speelgoedbank Den Bosch op diverse social media kanalen kan toepassen, een belangrijk en laagdrempelig medium om de doelgroepen te bereiken én de interactie aan te gaan.

"Samen hebben we ervoor gezorgd dat er meer superfans zijn gekomen."

Een groep mensen met het hart op de juiste plek, dat motiveert enorm en samen hebben we ervoor gezorgd dat met er met een gedegen plan en uitwerking meer fans gecreerd kunnen worden voor de Kleding en speelgoedbank.

- Thomas.

Bekijk meer stories