
Kleding en speelgoedbank Den Bosch
Kleding- en speelgoedbank Den Bosch is een vrijwilligersinitiatief dat zich sinds 2013 inzet voor iedereen die het (even) niet breed heeft. De organisatie is compleet afhankelijk van donateurs en vrijwilligers. Mensen binden aan dit merk is daarom heel belangrijk.
Omdat we bij clsr geloven in maatschappelijke impact, gingen we samen met de kledingbank op zoek naar een manier hoe we met communicatie van hun huidige volgers, superfans konden maken. En donateurs dus niet alleen een praktische oplossing bieden, zoals kleding doneren, ook een emotionele verbinding laten ervaren met Kleding- en speelgoedbank Den Bosch?


Wederkerigheid en gedeelde waarden
Een aantal zaken zijn belangrijk om rekening mee te houden bij het verleiden van fans. Om van een volger een fan te maken, moet er een situatievan wederkerigheid zijn. Een fan doet iets – in dit geval doneren – en Kleding-en speelgoedbank Den Bosch doet iets terug. Dit kan iets van praktische waardezijn, maar ook van emotionele waarde. Op deze manier bouw je een langdurige relatie met je doelgroep(en) op.
Daarnaast is het vormen van een eenheid ontzettend belangrijk. Bind fans aan je door overeenkomsten te laten zien. Kleding- en speelgoedbank Den Bosch is ontzettend sympathiek, sociaal en gastvrij. Gebruik deze waarden om mensen aan je te binden die ook deze waarden dragen. Zo maak je een verbinding.