
OMO scholengroep
Twee scholen, één scholengroep. Bij OMO Scholengroep Boxtel gingen we aantafel met een duidelijk vraagstuk: “Help ons om onze communicatie voor zowel het Baanderheren college als het Jacobroelandslyceum richting onze doelgroepente vernieuwen, zodat we al onze doelgroepen in de toekomst kunnen binden aan onze organisatie.” De extra uitdaging? Onderzoeken of we als scholen zelfstandig moeten gaan communiceren, of een (beperkt) gedeelde communicatiestrategie kunnen hanteren.
Twee identiteiten, één verhaal
Met OSB stelden we heldere doelen vast en de eerste stap naar hun vernieuwde branding was een clsr sessie2.0: totaal sloten ruim 20 medewerkers van beide scholen aan. Met die sessie wilden we ontdekken wie beide scholen als afzonderlijke individuele scholenzijn, maar ook hoe ze samenwerken. Zowel op organisatorisch niveau als in communicatie.
Na een intensieve ochtend hadden we veel nieuwe inzichten. Ondanks de verschillende karakters van beide scholen, deelden ze dezelfde waarden en visie omtrent onderwijs, leerlingen en stakeholders. Collectieve waarden als ‘plezier, jezelf kunnen zijn en goedonderwijs’ bracht de twee scholen samen.


Samen geven we vorm en kleur aan de toekomst
Nadat we deze inzichten hadden getoetst bij de directie van beide scholen, gingen we aan de slag meteen onderscheidend merkverhaal en -concept. We vonden de kracht in de kleurrijkheid van de scholen: wat je ook later wilt gaan doen als leerling, hetJRL en BHC dagen je uit om alle toekomstscenario’s beet te pakken. Of je nu houdt van zorgen, bedenken, onderzoeken, helpen of maken: bij de scholen mag jouw visie er zijn en tot leven komen.